Orolig över att inte behålla din stressnivå?

Prova då någon av följande, kliniskt bevisade, metoder:

Motionera aldrig

Motion tar på tok för lång tid och tar upp dyrbar tid som du kunde ägnat åt att vara orolig istället.

Ät precis vad du vill

Om rökning inte rensar ditt system borde inte en välbalanserad diet göra det heller.

Maximera intaget av diverse stimulanser

Tänk kaffe, Cola, socker, hamburgare etc. Du vet att det är det enda rätta!

Dumpa ditt sociala skyddsnät

Om ett fåtal personer envisas med att fortfarande vara dina vänner – undvik dem.

Ta all kritik personligen

Alla som kritiserar det minsta som rör ditt jobb, familj, hund, hus eller bil gör en personlig attack. Bry dig inte om att lyssna utan bli direkt förolämpad och gå till motattack.

Dumpa ditt sinne för humor

Att vara stressad är inget att skratta åt så därför bör man inte göra det heller.

Var macho

Fråga aldrig någon om hjälp med något. Vill man ha något gjort rätt så gör man det själv.

Bli arbetsnarkoman

Sätt arbete före allting annat. Ta med dig arbete hem på kvällar och helger. Påminn dig själv om att semester är för veklingar.

Förkasta bra schemaläggning

Boka in fler aktiviteter om dagen än vad som möjligen kan hinnas med och oroa dig över det när du får tillfälle till det.

Skjut upp

Att skjuta upp saker till sista minuten skapar alltid en hel mängd med underbar stress.

Oroa dig över saker du inte kan påverka

Oroa dig över aktiemarknaden, jordbävningar, växthuseffekten osv.

error: Innehållet är skyddat!