Anvisningar för anställda på elektronikvaruhus

Du skall först och främst vara en asocial person med kontaktsvårigheter.

Det skall inte gå att resonera med dig på ett normalt sätt eftersom du alltid vet bäst.

Hifi-kunskaper undanbedes.

Övriga kunskaper om någonting som drivs med el undanbedes.

Du skall inte behärska något språk, inte ens svenska.

Du skall vara arrogant mot alla kunder och undvika allt vad service heter.

Du skall aldrig berätta vad reparationer kostar, det skall alltid komma som en överraskning för kunden.

Du skall inte ta någon som helst hänsyn till kundens behov utan bara sälja saker som ingen annan vill köpa, till högsta möjliga pris.

Ljug alltid när kunder vill ha hjälp, frågar de om den senaste tekniken, erbjud en 1975 års Luxor skivspelare till femdubbelt pris.

Annonsera ut massor med varor i reklamblad, men se till att ingenting finns hemma och meddela att det inte kommer hem till butiken förrän tidigast två veckor efter erbjudandeperiodens slut.

Om kunden klagar, bli vansinnig på dem och be dem vänligt men bestämt att lämna butiken.

Om ni skall lagerföra varor se till att det är märken som: Sonab, Mark, Saba, Unisef, Soundmaster, Elektrosound, etc. – saker som garanterat går sönder efter två veckor.

Ignorera allt vad konsumentlagar är, två veckors garanti gäller här, skall man ha längre garanti så erbjud en treveckors påläggsgaranti för 75 procent av inköpsvärdet.

Alla fel som uppkommer är kundens fel, till exempel om bildröret saknas på en tv och garantiplomben är orörd, så har givetvis kunden hittat ett smart sätt att ta sig in i tv:n utan att röra den.

Skriv otydliga garantisedlar såsom: Garantin på denna apparat gäller enbart om skadan orsakats av montören på fabriken i Filippinerna, och om detta skall bevisas måste du ha en film på när felet orsakades samt fyra vittnen som styrker detta och underskrift från montören att det var hans fel, för om det inte var meningen att skadan skulle ske så gäller inte garantin.

Till sist: Le aldrig!

error: Innehållet är skyddat!