Reklamchef chockerar: Gillar inte Mad Men

Chefen för en stor svensk reklambyrå har sänt chockvågor genom hela branschen efter att det framkommit att han upplever tv-serien Mad Men som tråkig och överskattad.

Jonas Gråå, 45, är chef för reklambyrån DingDongKaPow och var framtill nyligen en mycket respekterad man i den svenska reklamvärlden. Detta ändrade sig efter att han under ett branschmöte uppgav att han inte var särskild positiv till den amerikanska tv-serien.

Det har fått kollegor att sätta frågetecken om hans omdömesförmåga, och flera vill nu inte längre synas offentligt med honom. Inte desto mindre vill Jonas Gråå gärna försvara sin inställning för Dagens Dagblad.

“Lyssna på det här: Vi är fyra säsonger in i skiten och vad är det vildaste som hänt hittills? De har flyttat kontor och Don Draper har skilt sig. Big deal”, menar Jonas Gråå med eftertryck. Han understryker att han inte heller upplever Don Drapers retoriska förmåga och framgång som reklamman vidare intressant.

“Ok, så han levererar bra pitchar. Bra för honom. Det gör jag med, men varför gör man inte en hel serie med mig då?” frågar Jonas och slår näven i sitt ebenholtsskrivbord, när Dagens Dagblads utsände uppmärksammar honom på DR:s tv-serie Deroute med den danske reklammannen Fauli i huvudrollen.

Föredrar Knight Rider

När han efter en stund lugnat ner sig fortsätter Jonas Gråå sina utfall mot Mad Men.

“Och det blir inte heller bättre av att det liknar något ur en Kaufmann-katalog anno 1962. Det är mer spänning och mänskligt drama i ett vanligt avsnitt av Tinas mat”, menar chefen, som även anser att serier som Knight Rider och NYPD Blue är betydligt trevligare.

Jonas Gråå kan emellertid även se några enstaka ljuspunkter i Mad Men:

“Jag kan ju gilla hon sekreterartjejen med glasögonen lite. Men det är också allt.”


Översättning: CE översättningsbyrå

[social_warfare]
error: Innehållet är skyddat!